Tako kot veleva tradicija v avtomoto športih, bodo dirkači v reliju tisti, ki bodo začeli novo sezono. Že ta konec tedna jih čaka ena najzahtevnejših dirk v letu, prestižni Monte Carlo, ki bo letos pomenil tudi uvod v novo tehnično obdobje svetovnega prvenstva v reliju.
Čeprav sta od konca prejšnje sezone minila manj kot dva meseca, saj je Francoz Sebastien Ogier prvak postal novembra lani, pa je pred nadaljevanjem dirkaškega dogajanja veliko sprememb.
V najmočnejšem razredu hibridni pogon
Najpomembnejša je seveda pri pogonskih sklopih, saj bodo od letos dirkalniki v najmočnejšem razredu – po novem se imenuje Rally1 -, uporabljali hibridne motorje. Stari razred WRC se je tako poslovil, vse ekipe pa so že lani pripravljale nove dirkalnike, ki jih bodo ljubitelji dirkanja prvič v živo lahko videli na cestah južne Francije in v oklici kneževine.
Na nedavni predstavitvi v Salzburgu so nove dirkalnike že postavile na ogled tovarniške ekipe Toyota, Hyundai in M-Sport Ford, ki bodo odvozile celotno sezono, na koledarju je za zdaj 13 dirk.
Bistvo novih dirkalnikov je v jubilejni 50. sezoni SP v reliju sprememba motorjev, ki nakazuje bolj ekološko smer razvoja v prihodnje. Gre za hibridne pogonske sklope, bolj ekološko bo tudi gorivo, dirkalniki pa bodo imeli izboljšano varnostno kletko za voznika in sovoznika. Novi hibridni motor bo z električno enoto omogočal do 100kW dodatne moči osnovnemu 1,6 litrskemu turbobencinskemu motorju. Skupna moč bo tako največ 372 kW oziroma 500 “konjev”. Električni del pogona bodo lahko dirkači uporabili za dodatno moč motorja oziroma za tišjo vožnjo med hitrostnimi preizkušnjami, ko se morajo v običajnem prometu držati cestno-prometnih pravil.
“Novi dirkalniki Rally1 pomenijo ponosen trenutek za Fio in celotno dirkaško družino. Nova tehnična pravila smo razvijali že nekaj mesecev, zdaj je pred vrati Monte Carlo. Hibridna tehnologija bo poskrbela za novo dinamiko dirkalnikov, vse skupaj pa bo tudi okoljsko bolj sprejemljivo. Veselimo se že novih izzivov v sezoni,” je ob predstavitvi novih dirkalnikov dejal predsednik krovne zveze Fie Mohamed Ben Sulajem.
V najmočnejšem razredu 11 dirkalnikov
Na prvem reliju sezone se obeta močna zasedba z 11 tovarniškimi dirkalniki najmočnejšega razreda Rally1 in 20 v drugem najmočnejšem WRC2.
Za Toyoto bodo z dirkalniki Yaris Rally1 vozili branilec naslova Sebastien Ogier (z novim sovoznikom Benjaminom Veillasom), Valižan Elfyn Evans in Finec Kalle Rovanperä, Japonec Takamoto Katsuta pa bo vozil za novoustanovljeno drugo ekipo Toyote.
V Hyundaijevih dirkalnikih i20 N Rally1 bodo sedeli Estonec Ott Tänak, Belgijec Thierry Neuville in Šved Oliver Solberg. Moštvo M-Sport Ford pa bo imelo na startu štiri dirkalnike Puma Rally1 z Ircem Craigom Breenom, Britancem Gusom Greensmithom in Francozom Adrienom Fourmauxom. Četrti član ekipe pa bo devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb, ki se bo le nekaj dni po nastopu na vztrajnostnem reliju Dakar začasno vrnil na sceno SP samo za ta reli.
V Monteju spopad Francozov
Tako se na Monteju, ki velja za klasiko med reliji in zaradi ponavadi zahtevnih zimskih razmer tudi za enega najtežjih sploh v koledarju, obeta nov spopad obeh francoskih velikanov tega športa. Loeb je po uradni upokojitvi sicer že nekajkrat vozil na posameznih dirkah, nazadnje lani v Turčiji, ko je bil tretji. Loeb in Ogier imata od leta 2004 skupno 17 naslovov svetovnega prvaka (Ogier osem, Loeb devet). Obenem sta tudi najboljša na Monteju, saj ima Ogier v kneževini osem zmag, Loeb pa sedem.
V Monaku se bo dogajanje začelo v četrtek, ko bo najprej na sporedu preizkus (shakedown) v Sainte-Agnesu, ob 18.45 pa bo uradni start dirke v Monaku. V četrtek bosta na sporedu dva “brzinca”. Drugi, kar 25 km dolga preizkušnja od La Bollene-Vesubieja do Moulineta, bo pravi posladek za ljubitelje relija; trasa namreč poteka tudi prek slovitega prelaza Col de Turini, ki velja za eno najbolj legendarnih točk dirkanja in kjer se, še posebej v nočnih razmerah, zbere na tisoče navijačev v pričakovanju spektakla na snegu in ledu.
Reli se bo v petek nadaljeval še bolj severno, osrednje dogajanje bo tako kot v soboto strnjeno v Provansi. Nedelja bo prinesla še zadnje štiri HP, zadnja, 17. (skupna dolžina HP na reliju bo 296 km) bo štela tudi kot “power stage” za dodatne točke v SP. Cilj relija pa bo nato seveda tradicionalno v Monte Carlu ob 15. uri.
Tudi za navijače nova pravila
Nova sezona pa prinaša tudi veliko novost za navijače. Prizori, ko so gledalci navdušeno pomagali potiskati dirkalnik nazaj na cesto, bodo dobili dodatno omejitev, povezano z električnim delom pogona: na pomoč bodo lahko prišli šele, ko bo na dirkalniku ob robu vetrobranskega stekla zasvetila zelena lučka. Če bo ta rdeča, bo to pomenilo nevarnost in svarilo, naj se ne približujejo avtu.
Foto: Sportida.com
VIR: STA