Slovenskega kolesarskega asa Tadeja Pogačarja na svetovnem prvenstvu v Glasgowu čaka še en izziv. V petek ob 15.15 se bo namreč zoperstavil 47,8 km dolgemu kronometru v Stirlingu. Štiriindvajsetletnik s Klanca pri Komendi pravi, da mu proga ni najbolj všeč, a lahko ob dobrih nogah upa na vidno uvrstitev.
Po osvojeni bronasti kolajni na nedeljski cestni dirki lahko prvi kolesar lestvice Mednarodne kolesarske zveze sproščeno pristopi k zadnjem izzivu na Škotskem.
Čeprav ne velja za favorita v boju za kolajne, bo skušal kar najbolje odpeljati dolg kronometer in Sloveniji priboriti dodatno, drugo mesto v vožnji na čas na olimpijskih igrah v Parizu. Za to potrebuje najmanj deseto mesto.
Pogačar je bil lani v avstralskem Wollongongu v vožnji na čas šesti, kar je bila do nedelje njegova najboljša uvrstitev na SP. Zdaj je ta mejnik pomaknil nekoliko višje, še vedno pa čuti utrujenost po šesturni “kriterijski” preizkušnji v osrčju Glasgowa.
“Po nedeljski dirki smo bili vsi kar utrujeni. Zdaj pa so priprave že v polnem teku za kronometer. V sredo smo imeli uradni ogled proge, v čaetrtek pa še zadnji dan počitka pred dirko,” je v sredo za Kolesarsko zvezo Slovenije (KZS) dejal Pogačar.
Trasa, kot pravi, mu ni najbolj všeč. “Če priznam, mi ni najbolj všeč. Ampak za vse je ista. Mislim, da nikomur ni preveč všeč 48 km vožnje po teh cestah. A za vse je isto in o tem sploh ne razmišljam,” je dodal in pristavil, da gre za zahtevno progo s počasnim asfaltom ter veliko vetra.
“Takšnih kronometrov ne vozimo vsako dirko. Šlo bo na moč,” izpostavlja slovenski as. Ne pričakuje pa, da bi lahko tekmovalci veliko pridobili na zadnjem nekaj stometrskem vzponu. “Nekaj sekund lahko izgubiš, prav veliko pa ne moreš pridobiti,” dodaja.
V vožnjah na čas vselej uživa, čeprav to sezono vse ni šlo po načrtih. “Na kronometrskem kolesu moraš biti učinkovit. To ugotoviš z veliko preizkusi in preiskavami. V vetrovniku bi moral biti že pred Tourom, takoj po Liegeu, a sem imel zlomljeno zapestje. Zdaj pa je bila opcija, da gremo vanj po cestni dirki in tako pač nanese. Ni pa to usmeritev za petek, temveč za prihodnost.”
Pozicijo na kolesu za kronometer lahko kolesar popravlja vso življenje, dodaja Pogačar. Na dan preizkušnje pa so pomembne predvsem noge. “To je odvisno od samega dneva. Če bodo noge dobre, lahko upam na visoko uvrstitev.”
“Treba je naštudirati progo, kje se da kaj pridobiti in kje se lahko izgubi. Več glav več ve, zato sva s selektorjem precej komunicirala. Naredili bomo še analizo tega treninga in potem videli, kako se bom odpeljal v petek,” je še za konec za KZS dejal Pogačar.
Koliko sta se s selektorjem Urošem Murnom spuščala v podrobnosti, je razložil slednji. “Kronometer je zelo zahteven, ker moraš na dolgih odsekih vztrajati v kronometerski poziciji, ki ni ravno udobna, če ne treniraš veliko. Zmenila sva se, kje lahko gre iz sedeža na pedala, da pretegne mišice. Iz avta ga bomo na to kak ovinek prej opozorili,” je za uvod dejal Murn.
“Pregledali smo tudi, kje je prva primerna točka za požirek vode. Pregledali smo, v katerih ovinkih lahko gre na polno in v katerih ne. Glede na današnji veter pa smo pregledali tudi odseke cest, ki so idealni za skrivanje za visoko živo mejo, ki lahko ustvari ugodno zavetrje,” je podrobno opisal selektor moške članske zasedbe.
Murn dodaja, da je trasa primernejša za težje kolesarje, a ne povsod: “V prvem delu do 26, 27 km dokler je kronometer raven, zato lahko močnejši kolesarji pritiskajo z večjo močjo kot lažji. Potem, ko obrnemo smer nazaj, pa imamo dva odseka in ciljni del, ko gre nekaj kilometrov navzgor. Tisti del je Pogačarju bolj pisan na kožo.”
Foto: Sportida.com
Vir: STA