Slovita Monza in njena okolica bosta tudi letos gostila zadnje dejanje sezone svetovnega prvenstva v reliju. Odločitve o prvaku še ni, v najboljšem položaju je branilec naslova Sebastien Ogier. Francoz ima pred Monzo 17 točk naskoka pred moštvenim sotekmovalcem pri Toyoti Valižanom Elfynom Evansom.
Naslov bo tako ostal pri Toyoti, saj zasledovalci nimajo več možnosti, da bi prišli na vrh seštevka. Ogier ima namreč 204 točk, Evans 187, tretji je Belgijec Thierry Neuville (Hyundai), zmagovalec zadnjega relija v Kataloniji, s 159, četrti pa še en Toyotin voznik, mladi Finec Kalle Rovanperä s 140.
Če bo na koncu v sezoni zmagal Ogier, bo to zanj osmi naslov v zadnjih devetih letih in na nek način tudi slovo od zgoščenega urnika tekmovanj, saj bo naslednje leto predvidoma nastopal le še na nekaj izbranih relijih. Preobrat na vrhu pa bi prvi naslov v karieri prinesel Evansu.
Ogier vstopa v obračun z boljšim izhodiščem
V neposrednem obračunu bo imel tako Francoz precej boljše izhodišče. Če bo uvrščen na prvo, drugo ali tretje mesto, bo prvak ne glede na uvrstitev Evansa. Valižan na drugi strani mora, če želi računati na skok na vrh, priti med prve tri in pri tem upati, da Francoz ne bo pred njim. Ogier bi tudi ob slabšem nastopu še ostal skupno prvi, če bi reli končal vsaj na šestem mestu (in pri tem dobil še pet točk za zmago v “power stagu”).
Evansu bi se priložnost ponudila ob morebitnem odstopu tekmeca ali če bi ta ostal brez točk; v tem primeru bo Evansu za naslov prvaka dovolj zmaga ali drugo mesto, tretje pa le, če bo potem v “power stagu” dobil še vsaj tri točke.
Scenarij razpleta sezone pa predvideva tudi možnost izenačenja po točkah – če se bo to zgodilo, bo prvak Ogier, ker bi odločalo večje število zmag. Pred Monzo ima Ogier štiri, Evans pa dve.
Velik vpliv na potek dirke utegne imeti tudi vreme
Monza bo središče dogajanja in po stezi bo tudi speljan del hitrostnih preizkušenj, ostale pa bodo dirkače vodile v okoliške gore. Lanski reli je pokazal, da je Monza lahko zelo zahtevna dirka s specifičnimi odseki in zahtevnimi in ozkimi lokalnimi cestami. Če pa bo svoje dodalo še slabo vreme, bo finiš sezone res po meri sladokuscev. Lani je celo snežilo, letos vremenske napovedi tega ne predvidevajo, toda dežja ne izključujejo.
“Srečen sem in imam privilegij, da sem lahko imel tako izjemno kariero. To mi daje sproščen občutek, vem, da bo prišlo tudi nekaj pritiska, toda tudi to potrebujem. Karte so v mojih rokah, moram samo opraviti svoje delo,” je za spletno stran tekmovanja napovedal Ogier, ki je sicer imel tudi že 44 točk naskoka v SP, a se je prednost na zadnjih dveh dirkah precej stopila.
“Možnosti so majhne, a bom skušal iztržiti kar največ. Pristop je jasen, dobiti največ, kar lahko, potem pa bomo videli. Sredi sezone sem bil v težkem položaju, zdaj so se stvari popravile,” pa je dejal Evans, ki je dobil reli po Finski in bil v Kataloniji drugi.
Medtem ko je v boju za naslov prvaka med vozniki še nekaj manevrskega prostora, pa ima Toyota med konstruktorji tako veliko prednost pred tekmeci, da bo dovolj že sedmo mesto ene od posadk, pa bo japonska ekipa neulovljiva za Hyundai.
Ena izmed hitrostnih preizkušenj bo potekala ponoči
Dirkači bodo vozili predvsem v oklici Monze, že prvi dan pa se bodo popoldne preselili tudi na dirkališče. Med drugim bo ena od hitrostnih preizkušenj vodila tudi po stezi, ki je sicer bolj znana kot ena kultnih v formuli 1, dodatni čar pa ji bo tokrat dalo tudi to, da bo potekala ponoči. Najzahtevnejša bo 22 km dolga preizkušnja Costa Valle, ki bo vodila prek prelaza Valcava. V soboto se bo reli približal Bergamu in Milanu, potem pa se bo dogajanje spet strnilo v Monzi in bližnji okolici. V nedeljo bodo na sporedu samo še trije “brzinci”, vsi na ali ob stezi.
Lani je dirka potekala brez gledalcev, letos bo ogled dovoljen tudi na dirkališču, kjer bodo lahko zapolnili 75 odstotkov kapacitete na tribunah.
Foto: Micke Fransson/TT News Agency via Guliver
Vir: STA